Tijden veranderen
Ruim 6,5 jaar lang heb ik mij als een van de grootste fans ingezet om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over "ons" merk. En niet alleen informatie: ook modelauto's, logo's groot en klein, kleding met Dacia naam en logo, buttons, strandballen, petjes, niets was te gek. Stad en land werd afgereden (op eigen kosten uiteraard); zelfs uitstapjes naar het buitenland werden gemaakt om jullie van de laatste informatie te voorzien.
Even een kleine greep:
- Mei 2008: 3 daagse meeting in Alesheim, Duitsland
- Maart 2010: met het vliegtuig naar Genéve voor de Autosalon
- April 2010: een besloten feest in Dronten voor Renault medewerkers
- April 2010: presentatie van de Duster bij de ABD-groep in Leeuwarden
- April 2011: Dacia in Amsterdam op de AutoRai
- Maart 2012: met het vliegtuig naar Genéve voor de Autosalon
- Mei 2012: een bezoek aan Van Kerkhof en Visscher in Waalwijk
- Oktober 2012: Met de auto naar hartje Parijs voor de Autosalon
Uiteraard komen hier alle Nationale Daciadagen en puzzeltochten van de Dacia Club ook nog bij. Maar zoals de titel al aangeeft, tijden veranderen. Vanwege de crisis heb ik mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever in de houtindustrie en ben overgestapt naar de metaalindustrie. Hoewel er veel overeenkomsten zijn, zijn er ook veel verschillen. En net zoals ik me voor Dacia heb ingezet, zet ik me ook in voor mijn nieuwe baan. Dat betekent in de avonduren veel leeswerk om de verschillen te verkleinen. Aandacht voor mijn gezin hoort er natuurlijk ook bij.
Maar sinds kort is er een derde factor bijgekomen: de aanschaf van een bouwkavel. De laatste jaren hebben we steeds gekeken om een woning te kopen. Elke keer zat onze keus er niet bij. Maar nu, met zakkende prijzen voor woningen en bouwgrond, hebben we onze kans schoon gezien en gaan zelf bouwen. Niet een kant en klaar huis waarvoor je alleen nog een handtekening hoeft te zetten, maar een eigen ontwerp. En dat betekent een giga hoeveelheid werk die op ons afkomt. Aangezien we zelf hebben getekend, mogen (lees: moeten) we zelf bijna alle materialen kiezen. Gesprekken met aannemers, installateurs, trappenbouwers enz, enz. Als alles goed gaat, dan gaat de bouw in maart of april beginnen. Elke avond zal ik er dan te vinden zijn. En na de oplevering? dan ben ik druk bezig om diverse werkzaamheden zelf uit te voeren die ik niet door de aannemer en installateur kan laten doen vanwege de hoge mate van afwerking die ik wil.
En als je bovenstaande bij elkaar optelt, dan weet je dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ik zal dus voorlopig heel erg weinig tijd hebben om zelf alle informatie op het internet te zoeken om deze site up to date te houden. Ik hoop dan ook dat jullie, de bezoekers, met de verhalen en foto's zullen komen en deze op de email zetten zodat ik die kan verwerken. Op deze manier kan de site toch relevante informatie blijven geven. Een ding is zeker: Deze site zal niet zomaar worden opgeheven zoals we een aantal jaren geleden hebben gezien bij een andere NL-site. Als de bouw gereed is zal ik de draad zeer waarschijnlijk zelf weer gaan oppakken.
Mocht er iemand zijn die zelf graag artikelen schrijft en hier wil plaatsen, laat dit dan even weten via de email. Hier zijn afspraken over te maken.
Komend jaar zal ik in ieder geval extra genieten van datgene waarvoor ik mijn Dacia Logan MCV heb gekocht in 2007, namelijk de enorme laadruimte. Bij het verhuizen zal ik dat nodig hebben.
Tot slot: Ik wens iedereen die naar de komende Daciadag op zaterdag 16 november gaat veel plezier. Dit is de eerste Dacia dag die ik helaas zal moeten missen vanwege afspraken. Zelf vind ik het jammer dat deze dag op een zaterdag gehouden wordt. Zondag was geen probleem geweest. Anderszijds bied dit ook weer kansen voor anderen die op zondag niet kunnen.