Dacia neemt deel aan de Autosalon 2022 van Parijs
Over enkele dagen is het weer zover: De Autosalon van Parijs gaat weer van start. Het zal weer een drukte van belang worden want er hebben zich veel bedrijven gemeld. Toch is dit geen autoshow zoals we die gewend waren met allen autofabrikanten. Maar Dacia doet waar het goed in is; haar visie voor de komende jaren geven. Hieronder volgt het persbericht dat door Dacia is uitgegeven:
Dacia pakt groots uit op de Autosalon van Parijs (17 - 23 oktober 2022). Tijdens de autoshow in het Paris Porte de Versailles Exhibition Centre presenteert Dacia in Hal 6 zijn complete modellengamma met de geheel nieuwe merkidentiteit. Ook het recent onthulde MANIFESTO conceptmodel geeft acte de préséance. Dacia zet daarnaast een Duster ‘Mat Edition’ in de spotlights als waar collectors item. De presentatie van de eerste HYBRID 140 aandrijflijn van Dacia, evenals een range van eco-vriendelijke merchandising, maakt het offensief van Dacia in Parijs compleet.
NIEUWE MERKINDENTEIT
Dacia begon onlangs aan een nieuw hoofdstuk met de introductie van een compleet nieuwe merkidentiteit. Tot op heden omvatte dit een nieuw logo – gelijktijdig geïntroduceerd op alle modellen (Spring, Sandero, Logan, Duster en Jogger) – maar ook een nieuwe corporate identity, nieuw design en nieuwe kleuren. De Autosalon van Parijs vormt het podium om de nieuwe merkidentiteit van Dacia voor het eerst aan het grote publiek voor te stellen. Dacia presenteert zijn complete line-up waarbij elke auto voorzien is van het nieuwe Dacia logo (Dacia Link) waarin de gestroomlijnde lijnen van een ‘D’ en ‘C’ samenkomen als de schakels van een ketting: een symbool voor robuustheid en eenvoud. Met het nieuwe logo onderstreept Dacia zijn merkwaarden: een essentieel merk dat cool, robuust, outdoor en eco-smart (economisch en ecologisch) is.
DACIA MANIFESTO CONCEPT: BLAUWDRUK VAN MERKWAARDEN
De Dacia MANIFESTO concept beleeft zijn wereldpremière op de Dacia stand in Hal 6. Hoewel de MANIFESTO geen voorbode is van een toekomstig productiemodel, is het wel een blauwdruk van de visie van Dacia op essentiële, coole, robuuste, betaalbare en milieuvriendelijke voertuigen. Het studiemodel is een proeftuin voor de nieuwste innovatieve functies, waarvan sommige hun weg vinden naar productiemodellen. De Dacia MANIFESTO is een zeer compacte, lichtgewicht auto die is ontworpen voor de wildernis en het buitenleven. De nadruk ligt op wendbaarheid, niet op snelheid. Het studiemodel is een tastbare weergave van de merkwaarden van Dacia.
De MANIFESTO is ESSENTIEEL en COOLER dan ooit met zijn uitneembare, enkele koplamp, Media Control-systeem en You Clip-interface die debuteert op de komende generatie Duster. De auto is ook ROBUUST en kan elk terrein aan met zijn luchtloze banden. De auto is waterdicht en kan zowel vanbinnen als vanbuiten gemakkelijk worden afgespoten. De MANIFESTO is verder ECO-SMART en maakt gebruik van Starkle®, een uniek materiaal dat gemaakt is van 20% gerecycled plastic met een gespikkeld uiterlijk. Ook dit materiaal vindt zijn weg naar volgende generatie Duster.
DACIA ‘MAT EDITION’ DUSTER, EEN COLLECTORS ITEM
Dacia heeft sinds de introductie in 2010 al meer dan twee miljoen exemplaren van de Duster verkocht. Daarmee is de Duster uitgegroeid tot een iconisch model. Op basis van grote vraag naar de Duster zet Dacia het model op een prominente plaats in de spotlights op de stand. Het is bovendien een Dacia Duster ‘Mat Edition’, een collectors item voor de liefhebbers. Het is een showcase van de persoonlijkheid van het model. De exclusieve editie heeft een unieke samenstelling, bestaande uit de beste uitrusting die door Dacia wordt aangeboden, een exclusieve carrosseriekleur en de krachtige en efficiënte TCe 150-motor met EDC automatische transmissie.
EERSTE HYBRIDE AANDRIJFLIJN: HYBRID 140 BINNENKORT IN JOGGER
Tijdens de Autosalon van Parijs presenteert Dacia ook zijn eerste hybride aandrijflijn: de HYBRID 140. De aandrijflijn debuteert in 2023 in de Jogger. Hiermee breidt Dacia zijn line-up van ECO-SMART-oplossingen verder uit. De technologie heeft zich al bewezen binnen Renault Group en is voor Dacia een nieuwe kans om beproefde componenten en bewezen technologie te benutten. De orderboeken van de Dacia Jogger HYBRID 140 openen begin 2023, waarna de levering start in de lente van 2023.
ECO-VRIENDELIJKE RANGE MERCHANDISING
Het aanbod merchandising van Dacia omvat onder meer rugzakken, bidons, petten en regenjassen. Alle items in de collectie staan in verbinding met de natuur en benadrukken de waarden van het merk: eenvoud, robuustheid en authenticiteit. De nieuwe merchandisecollectie sluit volledig aan op de nieuwe merkidentiteit en maakt gebruik van gerecyclede materialen (regenjassen en rugzakken van gerecycled polyester, petten van gerecycled polykatoen) en duurzame materialen (aluminium waterflessen). Daarnaast is elk item in de collectie milieuvriendelijk ontwikkeld, van ontwerpfase tot levering.
Klanten kunnen de items via een speciale webshop vanaf de opening van de Autosalon van Parijs op 17 oktober bestellen. Zelfs met deze website demonstreert Dacia opnieuw zijn eco-verantwoordelijke aanpak: het online platform wordt gehost door Infomaniak, een dienstverlener met een 360°-benadering om koolstofneutraliteit te bereiken gedurende de gehele levenscyclus van de aangeboden artikelen.
De collectie is ook verkrijgbaar bij dealers, in een gerecycled en recyclebaar kartonnen display waarin alle merchandising is uitgesteld. Dacia onderstreept hiermee nogmaals dat het duurzaamheid in de complete waardeketen hoog in het vaandel heeft staan.