De prijzen van de nieuwe Duster zijn bekend
De prijzen van de nieuwe Duster zijn bekend gemaakt. Zoals wel verwacht zijn deze niet gelijk gebleven maar weer een stukje hoger.
De vier uitrustings niveu's zijn nog steeds:
- Essential
- Expression
- Journey
- Extreme
Wie echter op Dacia.nl gaat kijken zal zien dat de laatste twee uitrustings niveau's omgewisseld zijn qua prijs.
Als we naar de prijsstelling kijken van de nieuwe Duster dan zien we het volgende:
- Uitrusting niveau "Essential" begint bij 25.900,- (was 24.200,-)
- Uitrustingsniveau "Expression" begint bij 27.390,- (was 25.000,-)
- Uitrustingsniveau "Journey" begint bij 29.390,- (was 26.700,-)
- Uitrustingsniveau "Extreme" begint bij 28.890,- (was 27.550,-)
Even ter vergelijk met Frankrijk:
- Uitrusting niveau "Essential" begint bij 19.690,- (was 17.990,-)
- Uitrustingsniveau "Expression" begint bij 21.600,- (was 19.250,-)
- Uitrustingsniveau "Journey" begint bij 23.100,- (was 20.600,-)
- Uitrustingsniveau "Extreme" begint bij 23.100,- (was 21.300,-)
Prijsverschillen zijn weer behoorlijk groot; Echter omdat op moment van schrijven de prijslijsten nog niet uit zijn is niet te zien waar dit in zit. Is het de BPM? Is het de nettoprijs? Het prijsverschil met de ons omringende landen is grofweg 6.000,-.
De "Essential" en de "Expression" zijn alleen leverbaar met de Eco-G 100 motor. Bij de "Journey" heb je keuze tussen de Eco-G 100, de TCe130 of de Hybrid 140. De "Extreme" kent 4 versies, namelijk de Eco-G 100, de TCe130, de Hybrid 140 of de TC130 4x4. Bij deze laatste versie is de vanafprijs al opgelopen tot 34.890,-
Maar zelfs de basisversie (leverbaar in 3 kleuren) is al rijkelijk uitgerust.
Volgende zaken zijn bijvoorbeeld al aanwezig:
- Nieuwe Media Control system
- Airco handbediend
- Elektrisch bedienbare ruiten voor
- Buitenspiegels elektrisch bedienbaar en verwarmbaar
- Gordijnairbags voor en achter
- Parkeersensoren achter
- Lichtsensor
- Hoogte verstelbare bestuurdersstoel
- Stuurwielwiel in hoogte en diepte verstelbaar
- Cruisecontrol en snelheidsbegrenzer
- Noodremhulpsysteem
- Lane keeping assist
- LED dagrijverlichting en dimlicht
- Hill start assist
- Vermoeidheidsdetectie via het stuurwiel
Kaal kun je dit al zeker niet meer noemen; veel van deze zaken waren een aantal jaren geleden nog ondenkbaar op een Dacia.