Dacia Duster

FAQ

Het kan zijn dat je vragen hebt over de club en/of lidmaatschap. Bekijk daarom hieronder de veel gestelde vragen om snel een antwoord te krijgen. Mocht je vraag er niet bij zitten, dan kun je altijd contact opnemen.

Klik op een vraag om meer te weten te komen.

Algemeen
Als ik mijn lidmaatschap niet op tijd betaal, ben ik dan gelijk geen lid meer?

Als blijkt dat het lidmaatschap niet tijdig betaald is dan zal er eerst een herinnering worden gestuurd. Komt hier geen reactie op dan wordt je account omgezet naar geregistreerd gebruiker. Als er op de tweede herinnering geen reactie komt dan worden je gegevens conform de AVG verwijderd.

Hoe kan ik mijn contributie betalen?

Je kunt de contributie betalen via iDeal, via bankoverschrijving of per incasso.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Je kunt dit doen door een ticket aan te maken via het ticketsysteem. Je kunt ook een email sturen naar info@daciast.nl. Voordat wij daadwerkelijk het lidmaatschap voor je be-eindigen wordt er eerst via het ons bekende email contact met je opgenomen voor een bevestiging.

Hoe lang is mijn clubkaart geldig?

Een clubkaart blijft geldig zolang je lid bent. Er wordt dus niet elk jaar een nieuwe kaart verstrekt. De hoofdreden hiervoor zijn de kosten die hiermee gemoeid zijn. Kaart, inkt, envelop, postzegel, het kost allemaal geld en de oude kaart wordt niets meer mee gedaan. Dat is geen optimale situatie voor het milieu. We gebruiken het lidmaatschapsgeld liever voor doeleinden waar wel wel wat aan hebben, namelijk puzzelritten bijvoorbeeld.

Hoe lang is mijn lidmaatschap geldig?

Een lidmaatschap is één jaar geldig en het start op de datum van aanmelding.

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

Je gegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk. Als je er voor kiest het lidmaatschap op te zeggen worden alle gegevens verwijderd. Eventuele reacties bij artikelen zullen blijven staan, echter onder de naam Anoniem. Let wel, eenmaal verwijderd kunnen wij geen accounts meer terugzetten!

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt jezelf aanmelden door bovenaan de website op de blauwe knop met de tekst “registreren” te drukken. Je komt dan op de registratiepagina waar alles uitgelegd wordt.

Hoe regelmatig organiseert de Dacia Club nederland een puzzelrit?

Het is de bedoeling om 1 a 2 keer per jaar een puzzelrit te organiseren. Dit hangt van verschillende factoren af.

Hoeveel bedraagt de contributie?

De contributie wordt jaarlijks vastgesteld tijdens de ledenvergadering en bedraagt op dit moment 22,00 euro per jaar als je met iDeal of per overschrijving betaald. Heb je een incassomachtiging afgegeven dan ontvang je 10% korting en betaal je dus 19,80 euro per jaar.

Ik ben mijn gebruikersnaam / wachtwoord vergeten, wat nu?

Stuur ons een email, hier zullen wij op reageren.

Ik ben net lid geworden, en nu?

Zodra de betaling is binnengekomen zal dit bevestigd worden. Hierna wordt een ledenpas aangemaakt waarmee u kunt aantonen daadwerkelijk lid te zijn.

Is de Dacia Club Nederland ook te vinden op Social Media?

ja, de vereniging is ook te vinden via Twitter, Facebook en Instagram.

Is het verplicht een ledenvergadering te bezoeken?

Nee, dit is niet verplicht. Maar door niet te gaan heb je niet de mogelijkheid om mee te beslissen.

Kan iedereen lid worden?

In principe kan iedereen lid worden van de vereniging. Voor jongeren onder de 16 geldt echter dat er, conform de huidige Algemene Verordening Gegevensbescherming, een schriftelijke toestemming moet worden gegeven door ouders of voogd. Deze toestemming kan naar het postadres van de vereniging worden gestuurd.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

ja, dit is mogelijk. Hiervoor dien je in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens bovenaan de website op instellingen (het “tandwieltje”. Ga vervolgens naar het tabblad “WACHTWOORD”. Geef dan eerst je huidige wachtwoord in. Hierna kun je het nieuwe wachtwoord intikken en bevestig dit nogmaals.

Krijg ik antwoord op mijn vraag?

Als je als geregistreerd gebruiker een vraag stelt via het ticketsysteem dan streven wij ernaar zo snel mogelijk te antwoorden. Vragen via email is ook mogelijk maar het kan zijn dat het wat langer duurt voordat je antwoord krijgt.

Kun je ook lid worden als je geen Dacia hebt?

Ja, je kunt ook lid worden als je geen Dacia hebt. Het gaat erom dat je interesse in Dacia hebt en op de hoogte wilt blijven en aan activiteiten mee wil doen zoals een puzzelrit. Deze rit hoeft niet per se te worden gereden met een Dacia.

Moet ik mijn persoonlijke gegevens controleren en bijhouden?

Het is handig dat de gegevens die bij ons in het systeem staan ook kloppen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versturen van een ledenpas. Mocht je verhuizen maar deze wijziging niet doorvoeren in jouw account dan zal de ledenpas niet aankomen. Voor het verzenden van een tweede pas zullen kosten in rekening worden gebracht.

Wanneer en hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Opzeggen is ten allen tijde mogelijk door op de knop "Opzeggen" te klikken op de lidmaatschapspagina of door een email te sturen naar info@daciast.nl. Restitutie van een deel van het lidmaatschapsgeld zal echter niet worden gedaan.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Als je er voor kiest geen lid te zijn, verzamelen wij geen persoonlijke gegevens buiten een email adres om. Kies je om wel lid te zijn, dan vragen wij om meer gegevens die vervolgens worden gebruikt voor de ledenadministratie. Daarnaast krijg je een ledenpas thuis gestuurd. Indien je je aanmeldt voor een puzzelrit zal ook naar een telefoonnummer gevraagd worden zodat wij je kunnen bereiken mochten er zich problemen voordoen. Na de puzzelrit zal dit nummer weer worden verwijderd.

Je gegevens worden niet aan derden verstrekt voor welke doeleinden dan ook tenzij hier een wettelijke regeling aan ten grondslag ligt.

Wat wordt er verwacht van leden?

Van leden mag worden verwacht dat zij meedenken met de vereniging. Wil je immers een actieve vereniging dan doe je dat gezamenlijk. Graag zien we dat leden met ideeen komen. Ook informatie om artikelen mee te maken is meer dan welkom.

Powered by Rovota