Dacia Duster

Terugroepacties

Wereldwijd worden er door de verschillende autofabrikanten miljoenen auto's gemaakt. Bij deze aantallen is het onmogelijk alles foutloos te produceren. Soms zijn er foutjes die weinig tot geen gevaar opleveren. Bij een volgende onderhoudsbeurt of APK-keuring wordt het foutje opgelost door de dealer.

Soms zijn er echter ook grotere fouten die gemaakt worden. Een fabrikant maakt hier dan melding van en gaat auto's terugroepen. Ook Dacia en Renault ontkomen hier niet aan. De meldingen die door Dacia worden gedaan komen bij de RDW terecht. Daar kan een ieder de terugroep-acties raadplegen.

Terugroepactie OTS 0DYJ - 11-11-2022

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP220422


Dacia Spring


Renault Nederland N.V.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


Het oprolmechanisme van de rechter achtergordel functioneert mogelijk niet.


De rechter achter veiligheidsgordel biedt onvoldoende bescherming bij een ongeval.

Terugroepactie OTS 0DN3 - 22-10-2021

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP210536


Dacia Logan III


Renault Nederland N.V.


(Nog) niet bekend


De e-call functie wordt mogelijk niet geactiveerd door een software fout.


Nader te bepalen.

Terugroepactie OTS 0DPP - 19-10-2021

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP210532


Dacia Sandero


Renault Nederland N.V.


(Nog) niet bekend


Mogelijke Brandstoflekkage uit het hogedrukbrandstofsysteem.


Nader te bepalen.

Terugroepactie OTS 0DLP - 04-06-2021

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP210267


Dacia Logan III, Dacia Sandero III, Dacia Sandero Stepway III


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade.


De slotbeugel van de motorkap kan mogelijk scheuren vertonen.


In zeer extreme gevallen kan het voorkomen dat de motorkap tijdens het rijden open kan gaan.

Terugroepactie OTS 0DEC - 13-01-2021

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP200560


Dacia Logan II


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Mogelijk zijn achter onjuiste remankerplaten met een grotere remcapaciteit gemonteerd.


Bij activeren van ESP kunnen de wielen blokkeren, de bestuurder kan de controle over het voertuig dan verliezen.

Terugroepactie OTS 0D8D - 07-04-2020

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP200164


Dacia Duster


Renault Nederland N.V.


(Nog) niet bekend


De achterbank biedt mogelijk onvoldoende bescherming tegen de achtergelegen bagage.


(Nog) niet bekend

Terugroepactie OTS 0D9F - 18-03-2020

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP200221


Dacia Logan II, Dacia Sandero II, Dacia X52


Renault Nederland N.V.


(Nog) niet bekend


Kans op contact tussen de pluspool en de koelplaat van de dynamo, wat kortsluiting kan veroorzaken.


Kortsluiting met mogelijk brand tot gevolg.

Terugroepactie OTS 0D0X - 23-04-2019

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP190203


Dacia Logan II


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Een bevestigingssteun van de stuurkolom is mogelijk niet goed gemonteerd.


Er kan mogelijk speling ontstaan in de stuurkolom.

Terugroepactie OTS 0CZW - 12-04-2019

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP190198


Dacia Dokker, Dacia Duster II, Dacia Lodgy


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Bij de fabricage van de rembekrachtiger is mogelijk een afdichting niet goed gemonteerd.


De rembekrachtiger kan uitvallen, waardoor de remwerking kan verminderen.

Terugroepactie OTS 0CZF - 13-03-2019

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP190154


Dacia Duster II


Renault Nederland N.V.


- Het belasten van het milieu
- Een (verkeers)ongeval met letselschade


De brandstofleiding kan in contact komen met een leiding van de airconditioning, daardoor beschadigen en lekraken.


Brandstoflekkage op het wegdek en niet of slecht kunnen starten.

Terugroepactie OTS 0D0E - 19-02-2019

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP180589


Dacia Dokker, Dacia Lodgy, Dacia Logan II, Dacia Sandero II


Renault Nederland N.V.


Brand met letselschade


Bij de productie van de katalysator zijn lasnaden mogelijk niet goed aangebracht. Hierdoor kan er een lek ontstaan.


Hete uitlaatgassen kunnen in de motorruimte vrijkomen. Hierdoor kan brand ontstaan.

Terugroepactie OTS 0D06 - 06-02-2019

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP190104


Dacia Dokker, Dacia Lodgy, Dacia Logan II, Dacia Sandero II


Renault Nederland N.V.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


De bestuurdersairbag is tijdens de productie mogelijk niet goed gevouwen.


Bij het activeren van de airbag ontvouwt deze mogelijk niet goed en biedt deze geen of niet de volledige bescherming.

Terugroepactie OTS 0CQN - 17-04-2018

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP180188


Dacia Duster


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Door een fout in de stroomregelunit van de trekhaakbekabeling kan de stroomvoorziening naar de trekh


De verlichting van de aanhangwagen kan gedeeltelijk of geheel uitvallen.

Terugroepactie OTS 0CM7 - 26-09-2017

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP170486


Dacia Duster


Renault Nederland N.V.


- Een (verkeers)ongeval met letselschade
- Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


De schakeling van het claxonsysteem is niet geschikt voor een stroomsterkte van 8 Ampere.


Er kan een te hoge temperatuur en mogelijke rookvorming ontstaan bij schakelaar en bedrading van de claxon in het stuurwiel. Hierdoor kan de claxon weigeren en een storing ontstaan in de bestuurdersai

Terugroepactie OTS 0CFL - 31-03-2017

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP170191


Dacia Dokker


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Een van de twee sloten en de slotvanger van schuifdeuren kunnen ontbreken.


Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

Terugroepactie OTS 0CG9 - 31-03-2017

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP170192


Dacia Dokker


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De achterste slotplaat van de schuifdeuren is mogelijk met verkeerde bouten vastgezet. Hierdoor kunnen de slotplaten losraken.


Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

Terugroepactie OTS 0CGH - 31-03-2017

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP170017


Dacia Logan II, Dacia Sandero II


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De remtang rechtsvoor is mogelijk van een onjuist materiaal gemaakt. Hierdoor is de remtang onvoldoende sterk en zou kunnen breken.


De remwerking kan tijdens een noodstop afnemen.

Terugroepactie OTS 0CDQ - 22-12-2016

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP160513


Dacia Logan MCV II, Dacia Sandero II


Renault Nederland N.V.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


Bepaalde series van de bestuurdersairbag zijn foutief geproduceerd, waardoor de juiste werking bij activering van de bestuurdersairbag niet kan worden gegarandeerd.


Mogelijk niet in werking treden van de bestuurdersairbag in het geval van een aanrijding.

Terugroepactie OTS 0CCK - 21-07-2016

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP160290


Dacia Dokker, Dacia Lodgy


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Er is vervuiling in de ABS-ESP-unit.


Mogelijk niet goed functioneren van het antiblokkeersysteem (ABS) en/of het stabiliteitscontrolesysteem (ESP).

Terugroepactie OTS 0C4P - 09-02-2016

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP160038


Dacia Duster 4X2


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De achterveren zijn gefabriceerd met onjuiste veereigenschappen.


De achterveren kunnen door trillingen gaan schuiven en van het voertuig loskomen tijdens het rijden over oneffenheden in de weg. De bestuurder kan ook een afwijkend geluid van de achterveren waarnemen.

Terugroepactie OTS 0C7T - 25-01-2016

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP160009


Dacia Dokker, Dacia Lodgy, Dacia Sandero, Dacia Logan MCV


Renault Nederland N.V.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De spoorstangen zijn niet van een juiste metaalsoort gefabriceerd. Hierdoor zijn de spoorstangen te zwak en kunnen breken.


Indien de spoorstang breekt is het voertuig niet meer bestuurbaar, en zal de bestuurder geen controle meer over het voertuig hebben.

Terugroepactie OTS 0BVE - 21-05-2014

Deze terugroepactie is niet geldig voor elke auto. Neem contact op met de dealer voor meer informatie.


MGP140116


Dacia Dokker, Dacia Lodgy


Renault Nederland N.V.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


De verankeringspennen van de rugleuning van de achterbank zijn mogelijk met een onvoldoende moment vastgezet.


Losraken van de verankeringspennen. Hierdoor blijft de rugleuning niet gefixeerd met als gevolg dat de rugleuning naar voren kan klappen in geval van een aanrijding, vertraging van het voertuig of door het gewicht van de bagage in de kofferruimte. Als gevolg hiervan ontstaat verminderde steun en bescherming van de passagiers.